FILOSOFIA – KONTZEPTUAK ETA TERMINOAK
Web 2.0 delakoa eta bideojokoak elkartuko balira zer gertatuko litzateke?. Geoespazial mapak eta konputagailuek sortutako mundu birtualak txertatuko bagenitu zer errealitate mota eta zer ezaguera barriak sortuko genituzke?. Alde batetik birtual-simulakroak eta beste aldetik negoziak eta bizitza bera gero eta errealagoak diren neurrian zer gertatu leike?
ASF fundazioak galdera honek argitzen aritu da 4 kontzeptu nagusietan onarriturik:
- Gehitze: Hau ahalmen fisiko eta gaitasun intelektuala gehitzen duten “bio-tresnek” eta teknologiei dagokiona.
- Simulazioa: Errealitatea ordezkatzen eta irudikatzen duten teknologiei dagokiona.
- Barnekotasuna: Norberaren identitatearen komunikatzen laguntzen duten teknologiei dagokiona. Intimitatearen publikotasuna eta komunikazioa kudeatzen eta sakontzen dituzten aplikazioek.
- Kanpokotasuna: Mundua, objektuak, eta komunikazio prozesuak kontrolatzen eta kudeatzen dituzten teknologiek.
ASFen iritziz, 3Dweb teknologia izugarrizko garapena izango dau eta garapen honen lau osagai gakoak honexek izango dira: Birtual Munduak, Mundu ispilu-simetrikoa, Errealitate handitua eta lifelogging.